Ananászos csirkefalatok kókuszos rizsfelhővel

Amióta itthon vagyok a most 4 hónapos kislányommal és gyakrabban főzök magunkra, elkezdtem gyűjteni és kipróbálni olyan recepteket, amik viszonylag egyszerűen és gyorsan elkészíthetőek, no meg persze finomak is. A finom definíciója nálunk az, ha a férjemnek is ízlik, legalábbis egyelőre. Aztán ha már a kis Törpillánk is velünk falatozik majd, akkor ő lesz a mérvadó. Azért remélem, tudok majd hatni az ízlésére.

Ezt a receptet Chili és Vanília oldalán találtam, a mennyiségeken változtattam picit, mert több csirkém volt. Így egyszer megebédeltünk belőle ketten a férjemmel, és még másnapra is maradt nekem ebédre egy hatalmas adag.

mommy_mia_blog_ananaszos_csirkefalatok_kokuszos_rizsfelhovel.jpg

Hozzávalók (3 nagy adaghoz):

75 dkg csirkemellfilé
só, bors
3 evőkanál olaj

35 dkg rizs (a legjobb a jázmin, de lehet basmati vagy bármilyen másfajta is)
2 dl kókusztej

Pác: 

1 friss, érett ananász
0,7 dl szójaszósz
5 dkg nádcukor
0,7 dkg alma-, vagy rizsecet
1 kis konzerv (70g) sűrített paradicsom
1 teáskanál Tabasco, vagy más csípős paprikakrém
3 cm friss gyömbér, reszelve
3 gerezd fokhagyma, reszelve


A pácot már előző este vagy aznap reggel érdemes elkészíteni, és legalább fél órát állni hagyni benne a húst. Nekem sikerült a reggeli alvásidőben összeraknom, így ebédkor már csak a rizs és a sütés volt hátra.

Az ananászt megpucoljuk, kivágjuk a belső fás részét, a húsát felkockázzuk, botmixerrel pürésítjük, majd hozzákeverjük az összes többi hozzávalót is: szójaszósz, nádcukor, alma- vagy rizsecet, sűrített paradicsom, csípős paprikakrém, gyömbér és fokhagyma.

Ezután jöhet a darabokra vágott csirkemell, amit előtte sóztunk, borsoztunk. Én ezt persze elfelejtettem, de így is nagyon finom lett, mivel a szójaszósz önmagában elég sós. Egy uzsonnás zacskóban vagy egy tálban összeforgatjuk az ananászos páccal, és mehet be a hűtőbe.

Fontos, hogy a húst sütés előtt 15 perccel vegyük ki a hűtőből. Egy nagy serpenyőt felhevítünk - a recept szerint vastag falút, de nekem pl. egy sima tapadásmentes serpenyőm van. A sütéshez én újabban kókuszolajat használok, mert nagyon magas hőfokra lehet hevíteni anélkül, hogy megégne. Az olajat akkor öntjük a serpenyőbe, amikor már forró, majd beletesszük a húst is a páccal együtt. Erős lángon kezdjük sütni (ez nálam a 9 fokozatú platnin 8-as fokozat volt), és amíg a folyadék elpárolog, addig nem szükséges kevergetni (bár én nem bírtam ki, de csak picit alánéztem, hogy biztosan nem ég-e a hús). Amikor már nagyjából elpárolgott a folyadék, és a mártás kezd egyre sűrűbb lenni, míg végül bevonja a húst, na akkor már lehet keverni, sőt, én itt egy fokozattal lejjebb is vettem a platnit, mert amikor először készítettem, akkor sikerült picit megégetnem. Kissé megpirulhat, mivel az ananászban lévő cukor és a nádcukor is karamellizálódik a sütés során.

Köretként a recept jázmin rizst javasol, de nekem csak basmati volt itthon, azzal is tökéletes. A rizst átöblítjük, kétszeres mennyiségű vízzel felforraljuk, majd takarékra vesszük, és kb. 20 perc alatt puhára főzzük. A főzővízbe én egy fél konzerv kókusztejet is tettem (értelemszerűen a víz ilyenkor ennyivel kevesebb), így egy plusz karibi ízt csempésztem bele, ami a karakteres ananászos csirkével nagyon jól harmonizál.

Tálaláskor meghinthetjük friss korianderrel, de nekünk például csak petrezselyem volt épp otthon, és azzal is finom.

Jó étvágyat, kedves Mommy Mia olvasók! Remélem, a ti családotoknak is annyira fog ízleni, mint nekünk.

Dia
Mommy Mia

(Az eredeti receptet itt találjátok)

A bejegyzés trackback címe:

https://mommymia.blog.hu/api/trackback/id/tr407310202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

MOMMY MIA BLOG

Elérhetőség

Weboldal: www.mommymia.hu
E-mail:   hello@mommymia.hu

Facebook oldaldoboz

Utolsó kommentek

  • kiraka®t: @Mommy Mia: de örülök!!! :) ezek a hormonok... képes vagyok most is elpityeredni magam örömömben!!... (2014.12.24. 12:50) Tevejárás és társai
  • Mommy Mia: @kiraka®t: Szió! És IGEEEEN! Figyelt rám, illetve ránk. Karácsony miatt csütörtök helyett ma kelle... (2014.12.23. 20:14) Tevejárás és társai
  • Mommy Mia: @Hellgu88: Szia Hellgu! Neked is nagyon köszönöm, hogy írtál, bár sajnálattal olvastam a Veled tör... (2014.12.23. 19:51) Tevejárás és társai
  • Mommy Mia: @Minimo Boldogbaba: Szia Minimo! Nagyon köszönöm, hogy írtál! Képzeld, ma délelőtt voltunk mindenf... (2014.12.23. 19:35) Tevejárás és társai
  • kiraka®t: Szia Kata! Én is 37 hetes kismama vagyok. Kb. 2 hete nálunk is ez volt a helyzet... megijedtem és ... (2014.12.23. 00:37) Tevejárás és társai
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása